在再興中學看到了貴校的招生簡章後,我的內心告訴我這正是我心中嚮往的地方,前往貴校的官方網站瀏覽各種課程後,我更加確立了我的目標和志向,網站上說到的校園生活也讓我回想起我在再興經歷的各種活動。在班級上,我曾擔任過體育股長,副班長,班長等職位,這些職位都是同學們用投票決定的,我有理由相信是我的表現搏得了同學的信任,我才能一步一步的向上成長,為同學們做更多的事情。  

我曾在學校內的話劇社擔任過導演,擔任學生劇團的導演是非常辛苦的工作,因為學生劇團是沒有資源可以替導演分擔工作的,也就是說導演必須一手包辦劇團內的大小事。剛開始擔任導演時,我並不稱職,時常動怒,實在稱不上是好的領導者。然而,在和成員們相處了一段時間後,我發現身為領導者,最重要的事情其實並不是自己做完所有的事,而是聆聽。聆聽每個人的需求,聆聽大家自己的難處,聆聽和你共事的人的聲音才是帶好團隊的必要條件。我們拿了兩次五項藝術競賽的北市第一,兩次的全國佳作,為我的高中生涯添上了榮譽的一筆紀錄,我也在這之中學到了領導者該有的能力。

我想,當我在畢業後,我並不會急著決定要繼續求學或求職。這一切都取決於我對於未來幾年大學生涯中獲得的知識的體悟而定。我認為,無論是繼續求學,精進自己,抑或是發揮所學應用在社會上,我都會努力運用我的微薄的力量,對我的家鄉,乃至整個世界作出貢獻。或許,這個世界並不平靜,有許許多多大大小小的衝突,從緬甸對羅興亞人的種族清洗,到北韓使用飛彈對周邊國家造成的威脅,這些事都為世界和平蒙上了陰影。然而,我相信,一定有一個方法,一個折衷的路線能夠破除種族與種族的藩籬和宗教和宗教之間的衝突。就像我最崇拜的學者紀登斯一樣和它最廣為人知的理論:第三條路一樣,揉合了雙方主義的優點,互補不足而成的政治哲學也正是我的人生哲學,為社會貢獻所學,讓世界變得更好,是世界上所有人都有的義務,也是我畢生的志向。

as informed since last year at tsai-hsin hgh school that XXX university is recruiting her will-be sentinels in field politics, i knew that's the very chance for me to be well-equipped for engaging in where we put ourselves unfair and desperate with chaos. being gregarious in school societies and active for inter-class service for quite a time elected as classleader, vice classleader, and pe agent to name but a few. i gradually perceived such agita that many might not prehension when gathering for a certain purpose, say learning some knowledge, people are bias to either situation pertaining to self-beneficial inclination. thus will be my responsibility to delve more into what's going on among my fellow classmates. this may be, in my understanding, analogue to that among countries and policies. 

in addition, i was the director of my high school theatre society, quite a tiring labour for serious shortages of theatrical resources at school, plus a poor network to mutual assisting. therefore i often had to take all over from the very trivial to the transcription of an entire play. on the leadership as a film director, i once might not as well qualified for my quick temper, yet i came to learn that being a listener is the first thing first to have others listen to you. after that, we theatre staff won five titles of artistic performances in taipei city, and nominated twice in nationwide grand prix de art, in which i acquired tiny pieces of what a leader ought to be prepared.

it would be of my top priorities that i could apply what i have learnt from college to either my further post graduate study or to where i was born and grew up, even to some other areas in the world. i would be able to take spontaneous, humane, and economical response to holus-bolus legerity of international situations along with unexpected incidents such as brutal rohingya's 'genopurgation' or north korea's tedious missile marginalia, which devastatingly overshaded the world peace. and this is also the reason why i do believe there must be a 'third way' to choose abided by both opposing parties or ideas. taking sir anthony giddens as my learning model, i have a dream and obligation as well as all people in the global village that we devote what we learn to our environment to make the world better. therefore it would be my humble incentive as above said to apply for international and politics of your university, which has been one of the most privileged colleges concerned in england that will for sure grant me a stable boulder for my future plan with your ingeneous, pedagogical and strategic cultivations on politics.
 

arrow
arrow
    全站熱搜

    repentor 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()