以下發文,感謝 La Christiana Radio Station (加州地方電台 FM 102.7) 熱情放送!

當我說我是基督徒時,我並不是在向大家嚷嚷:「我已得救」;
而是在低聲說,「我曾經迷失過」,所以我選擇踏上這條路。 

當我說我是基督徒時,並不是因為我覺得比你高一等; 
而是承認我一直在蹣跚而行,因此我需要一位生命中的嚮導。

當我說我是基督徒時,我並不是在顯示自己很強壯;
而是在承認自己的軟弱,並尋求繼續邁步向前的力量。

當我說我是基督徒時,我並不是在吹噓我的成功; 
而是承認自己的失敗,承認無力償還所背負的債。
 
當我說我是基督徒時,我並不是以為我什麼都知道了;
而是表達我的疑惑,坦承我需要謙卑的尋找答案。
 
當我說我是基督徒時,我並不是在宣稱我是完美無暇;
而是明白我的缺陷、弱點太明顯,但神仍然樂意接納,認為我是有價值的。
 
當我說我是基督徒時,我依舊會感受針刺般的痛楚; 
不同的是,我多了一位可以分擔我的難受,所以我會繼續尋求祂的名。

當我說我是基督徒時,我並不是在評價、批評身旁的人; 
因為我沒有那個資格,我只知道,祂是深深愛著我的。
 
註:原作為1988年Carol S.Wimmer 發表在 The Assemblies of God periodical Hi-Call Gospel Magazine的一首詩。

原文
When I say, “I am a Christian” 
I’m not shouting, “I’ve been saved!” 
I’m whispering, “I get lost! 
That’s why I chose this way” 
 
When I say, “I am a Christian” 
I don’t speak with human pride 
I’m confessing that I stumble 
Needing God to be my guide 
 
When I say, “I am a Christian”
I’m not trying to be strong 
I’m professing that I’m weak 
And pray for strength to carry on
 
When I say, “I am a Christian” 
I’m not bragging of success 
I’m admitting that I’ve failed 
And cannot ever pay the debt
 
When I say, “I am a Christian”
I don’t think I know it all 
I submit to my confusion 
Asking humbly to be taught 
 
When I say, “I am a Christian”
I’m not claiming to be perfect 
My flaws are far too visible 
But God believes I’m worth it 
 
When I say, “I am a Christian” 
I still feel the sting of pain 
I have my share of heartache 
Which is why I seek His name 
 
When I say, “I am a Christian” 
I do not wish to judge 
I have no authority 
I only know I’m loved 
 

Copyright 1988 Carol Wimmer


引用來源: 當我說『我是基督徒時』水深之處福音網站
Facebook 水深之處粉絲專頁 - http://www.facebook.com/luke54.org

arrow
arrow
    全站熱搜

    repentor 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()